tisdag 11 juni 2013

Dubbelblåst

Dubbelblåst är när man vet att man blir lurad, men ändå bestämmer sig för att låta det ske. Alltså blåst på pengar och blåst i huvudet...

Idag var jag på Apoteket och snokade runt. Jag tittade om de hade den nässpray som jag gillar. Då de inte hade det märke som jag föredrar så blev jag stående framför förkylningshyllan och tänkte att jag skulle försöka bli av med nässpraysberoendet istället och prova en avvänjingsspray.

Jag tog upp en av dem och läste att det var saltlösning. Sedan läste jag på hyllan att det kostade 54 spänn! (jämför med riktig nässpray för 25 kr)

Jag stod och gapade litet förvånat och sedan bestämde jag mig för att bli dubbelblåst och gick och betalade.

Sedan gick jag hem och räknade....

Såhär rövpippade blir vi av Apoteket:

Renässans plus kostar 1800kr litern.

Hemma kan jag hälla upp 1 liter vatten och hiva i tre teskedar vanligt salt vilket är precis samma sak och då kostar det mig EN spänn.

Dubbelblåst var ordet...
Och säg för helsicke ingenting till Jonas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar