söndag 30 augusti 2015

Helg

En helg lika hektisk som vanligt. Jonas hade anmält sig till frivilligarbete hela lördagen på ett jippo som arrangerades av hans jobb. (Väsbyhem fastighetsbolag)
Det var familjedag med hopptorn, korvgrillning, ballonger, ponnyridning och artister.

Det var ju perfekt tyckte jag. Självklart tog jag med mig hund och knatte i bilen och gasade upp dit.
Jag blev genast hårt straffad av gudarna för att jag slår dövörat till när Jonas pratar. Vi kom dit klockan 10, men jippot började ju inte förrän 11 som han säkert sagt hundra gånger - så Jonas undrade förvånat vad vi redan gjorde där.
Jag låtsades kallt att vi ville komma lite innan för att se när han och kollegor brottades med grillar och blåste ballonger  vilket inte alls var sant. Så straffet blev en tråkig timme vi fick vänta där...

Gjorde inte så mycket då vädret var fint och tiden gick snabbt.
Jonas hade uppgiften att kränga korv med bröd för 5:- och han var väldigt stilig i sina blåa gummihandskar.
Efter en stund hoppade världsbandet Dollystyle upp på scen och drog av några låtar.


Barnen jublade. (Ja de fick applåder av mig också)

Sedan drog det igång på riktigt.
Jag hade aldrig någonsin i min djupaste själ trott eller ens misstänkt att gemene man är totalt galna i varmkorv som kostar 5:-. Kön ringlade femtio meter och Jonas med några kollegor langade effektivt korv i brandkedja utan att korv-kön krympte en endaste meter, snarare växte den stadigt lite i taget. Jag njöt fullt ut av att sitta i gräset och sola samtidigt som jag såg de stressade stackarna svettas och sucka...åh vad de slet.

Ballongkön var lika illa. Jag var ju tidig och såg dom blåsa upp enmiljon ballonger i förväg. De tog slut på en halvtimme och sedan fick de också svettas med femtio meter kö som väntade och väntade. Helt ofattbart att man är så tålmodig för en usel ballong? 

Hur som helst, Jonas kom hem som en utarbetad korvgubbe och berättade att 1000 korvar gått åt och sedan somnade han typ.

Söndag ägnades åt fotbollsträning och sociala drycker. Kaffe i detta fall.
Sedan lite shopping och så lite rumpnötning i soffan också. Veckan kan börja.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar