lördag 8 november 2014

Shopping

Jag har idag tvingat min stackars gubbe att köpa vuxenskor. Han har under våra 16 år tillsammans envisats med att gå i sportiga, ungdomliga skor, där fjällkängan och löparskon har varit de största favoriterna.

Jag tycker det är en mycket trevlig stil annars, men nu krävs ett par prydliga skor. Vi ska ju till London och jag vägrar gå på restaurang om han skulle gå i fjällkängor.

Jonas hatar svarta herrskor a´la italienare och drog gränsen där för vad som kunde komma på fråga - vi gick från skoaffär till skoaffär och letade tillsammans.
Jag visade upp sko efter sko och Jonas rynkade på näsan åt allihop. Ibland lade han till ett "aldrig i livet" också.

Tillslut hittade vi ett par som vi båda var nöjda med och vi kunde pusta ut. Nu är vi redo.




Inte så pjåkiga va? Ett par sjyssta puppor som förra generationen sa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar