tisdag 4 november 2014

Det drar ihop sig.

Jag har en väldigt gammal dator på jobbet som styr ett av mina instrument. Den skulle bytts ut för länge sedan om det inte kostat 100000:-...(nej jag överdriver inte - det är en mjukvara jag behöver som gör det dyrt)

IT-avdelningen är inte glada att jag måste ha nätuppkoppling på den, men jag har envisats. (Den är så gammal att den är en säkerhetsrisk)
Igår ringde IT och berättade att den fått virus. Min dator hade varit med i en attack mot ett finansinstitut i Korea...
Jag är inte populär på IT-avdelningen alls.

Kommer ni ihåg att jag nyss skojade om att jag googlat så jag riskerade övervakning av NSA? Nu hoppas jag att de inte kopplar ihop mitt namn med jobbdatorn...jag har ju loggat in på mitt mailkonto därifrån tex.

Väntar bara på den svarta, tysta helikoptern som sänker sig framför mig och POFF - det eviga mörkret....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar