måndag 11 mars 2013

Pasta

Det finns ett gammalt uttryck som grottmännen grymtade dagen efter en hård mammut-jakt...

uuuurrrgh maaarrriff orara jämrade de sig på morgonen och det lär ha betytt "mina ben är fan som spagetti" enligt forskare som tyder grottmålningar.

Igår efter skidhelgen så vaknade jag upp och kved: uuuurrrgh maaarrriff orara....

Mina vader skrek om nåd när alla kilon reste sig ur sängen och ställde sig med tyngden på dem.
Jag ångrade bittert gårdagens fem extra störtlopp i skicross-banan som var så roligt just då - igår...

Formen kanske inte har toppats just i år faktiskt. Men ni vet ju alla att det inte är ett OS-år och då är det som det ska. Ingen elitidrottsutövare är ju formtoppad nu - det vet ju var och en.

Nu efter en dag på jobbet och lite extra kolhydrater (jamen chips då om det ska vara så noga) så känns det lite bättre - jämvikten är tillbaka och de värsta smärtorna borta.

Visst vi bastade och åt god mat också - det var en bra resa tro inget annat. Det var bara på morgonkvisten där som jag tänkte att nu är det klippt, jag missar OS...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar