måndag 4 mars 2013

Lojala vänner

I de mest oväntade situationer kan vänner visa sin lojalitet.

I lördags hade vi "mello-sällskap" hemma hos oss - en väninna och hennes sambo från andra sidan motorvägen (den lite finare delen av Väsby) hjälpte oss att chockeras över artisterna och peka finger åt kläder och förfasas över låtar och ni vet som man traditionellt håller på framför tävlingen.

Plötsligt i en paus dök artistduon "Jedwards" upp.
Alla tystnade och gapade lite när de började dansa synkroniserad robotdans med studs upp och ned.

- men vad gör dom? sa någon
- men vad har dom på sig? Sa någon annan.
- men varför måste de se ut som två dockor i mupparna? frågade jag
- vad är det för fel på dem?
Dom är irländare, sa Jonas och kluckade belåtet. Han syftade på att jag har en hel hög med sådana släktingar bakåt på pappas sida. (ja det är mest från Skottland, men vi är ganska spridda)

Jag blev alldeles tyst av denna attack och gapade väl som en fisk, men då sa min väninna blixtsnabbt: - nä det är nog att det är tvillingar....

Ja ni som hänger med vet att Jonas är tvilling, och han blev så tyst så och mitt hjärta klappade lite extra för min försvarare...

Men allvarligt, ser de inte rätt roliga ut? Eller är det bara jag?...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar