söndag 17 mars 2013

Milda makter

I morse fick vi ett chock-uppvaknande.
Svante har varit lite snorig och hostig senaste dagarna. Inget allvarligt men lite förkyld sådär.

På småtimmarna kom han in och lade sig hos pappa och snusade vidare.

Halvsex vaknade jag och kände mig otroligt krasslig. Inte nog med att jag hade ont i halsen och var snorig, jag kände mig helt rutten på samma gång - tyckte lite synd om mig såklart.

Men bara till fem minuter senare då Svante vaknar, det bubblar till i hans hals - jag hör att det fastnat slem där - och spyr rätt ut på sin sovande pappa...då ändrade jag mig och tyckte lite synd om honom istället..

Pappa vaknar groggy och nedspydd och kravlar sig upp för att hjälpa det stackars barnet till badrummet och det spys igen i sängen och i hallen och så i toan..

Efter sängklädsbyte och start av tvättmaskin damp vi i säng igen...

Oh vilken underbar morgon..:)

2 kommentarer:

  1. Stackars er allihopa! Skynda att friskna till!
    morsan

    SvaraRadera
  2. Vi är bättre nu. Det var bara lite drama på morgonen där...:) Nu efter ett dygn är vi så gott som återställda.

    SvaraRadera