onsdag 2 januari 2013

Vidrigt

Vilken underbar promenad vi hade idag.
Solen sken och min hund och två av mammas hundar sprang lösa på ängarna.
Vi njöt av en härlig promenad...

Plötsligt drar alla hundar tvärs över en åker och kör ner nosarna i backen.
Lite oroligt sade jag: - vad hittade de nu då?
Det som oroade mig var att min lilla prinsessa körde ner nosen...mammas äckelpottor står och äter harpluttar i varenda tuva på ängarna, så att de mumsade på något förvånade mig föga.
Jonas sade: fy, jag tror det ligger en död hare där borta.
- Gör det? Sa jag och började stövla dit ropandes uppfordrande på hunden.
Jag hade inga glasögon på mig så jag såg inte ett jota.
Tjugo meter ifrån lyfter min feta cocker spaniel glatt på huvudet och tittar hur långt jag har kvar....det hänger även ett stort tarm-paket ut ur hennes mun...
Förfasad inser jag att det inte var en död liten hare de stod och mumsade på utan ett dött rådjur som något annat djur (säkert en isbjörn) vänligt nog hade massakrerat lite så att våra hundar skulle få ett fint skrovmål...

Jag vrålade som en besatt och stövlade dit viftandes och med fradga i mungipan för att få bort hundarna.

De stack glatt tillbaka till mamma och Jonas för att bli kopplade, utom den ena rackaren som jag fick bära i famnen....hon luktade skit kan jag tala om...blää och urk!

Skit luktade vår lilla prinsessa också och hon åkte i badet fortare än kvickt när vi kom hem för en rejäl skrubbning.

Jonas röt till och krävde även att jag skulle tvätta hans jacka jag hade lånat för dagen och behagat bära äckelpotta-hund i. Eftersom han är extremt kräkmagad hade jag redan räknat ut att jag skulle få slänga in jackan i maskinen själv....det var ju väldigt svettigt såklart, så jag fick vila lite efteråt...ställde ju in både fintvätt och hällde i tvättmedel och tryckte på start...

Denna hund är nära att bli bannlyst för alltid från sängen nu...hon var i fara redan när hon stal Svantes chokadkalendrar och nu ligger hon ännu risigare till...

Ni ser att hon tänker: kärringjävel, jag skulle sprungit runt dig och ätit lite till ...

2 kommentarer:

  1. Underbart :)
    Vilka underbara hundar och eran prinsessa e ju fantastisk :)
    Nettan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är mysiga för det mesta, ellerhur? Men ibland vill man nästan lägga ut dem på blocket...:)

      Radera