måndag 14 januari 2013

Rockad...

Ja en del av er kanske är gamla nog att begripa vad jag menar när jag säger att jag idag ryckte upp mig och gjorde en rockad...

En del av er snackar inte fikon-språk och undrar om jag spelat en cd med "Europe" eller något annat rockigt?...(amen okej då - spelat på spotify)

Hur som helst gick jag från gå-till-jobb-autopilot-och-sedan-hem till att göra en rockad och ringde tandläkaren för ny tid, skrev ett klagobrev till min fastighetsvärd och sedan gick jag in på Lidl och klagade vidare på deras tomater.

Rockad betyder typ helomvändning...(kommer av något specialdrag i schack, så fick ni veta det också)

Jag gillar gamla, mossiga ord som ingen använder längre. Får lite moderskänslor och blir nöjd när jag får använda dem.

Nästa inlägg kanske jag försöker få in ett gammalt ordspråk i om det går. Kanske något om att ni ska alla gå till tandläkaren (mycket om tandläkaren nu) i förebyggande syfte och "mota Olle i grind"..?

Just det uttrycket är rätt underligt - vem är den där Olle som aldrig får komma genom grinden...?

Jo, men tomaterna har varit riktigt usla på Lidl den senaste tiden..omogna och smakar ingenting!
De behövde veta att de måste byta leverantör...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar