lördag 12 januari 2013

Nya tider.

Ja vi blir alla äldre...kroppen förfaller lite..
Inget konstigt, så är livet.
Det är lite tråkigt just det ögonblick när man når en vändpunkt till det sämre. Sedan går det över.
Idag nådde jag en.
Var inne på JC för att köpa jeans, och därinne kan man ju få lite proffsig hjälp av duktiga anställda också.

Sååå....jag beskrev för en ung spoling hur jag ville ha mina jeans och han tog med mig till herrjeansen (!) och stökade fram ett par.

Jag var oerhört kränkt när jag lommade in i provhytten, men de satans jeansen satt som gjutna och det var bara att tugga i sig att kroppen gubbat till sig.

Jag gick ut ur provhytten, sade att de var bra och att jag inte ville prova fler. Killen erbjöd mig att få lägga undan dem medan jag funderade på saken.
Snällt, sa jag, men jag är inte riktigt den typen. Jag köper dem nu tack.

Herregud, väntar man blir man bara gråhårig....

Så var det med det - tick tack tiden går, snart så är man hundra år...

Är åtminstone inte byxlös längre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar