lördag 28 november 2015

Märkligt

"Black friday" är en ganska märklig dag. Vi var en sväng på Stinsens köpcenter av en slump och det var rejält med folk kan jag meddela.

Det kom ett utrop om att om man handlade för minst 300 kr så kunde man få 5% rabatt om man kom och lämnade kvittona. Det skulle delas ut i presentkort på köpcentret och man skulle därmed förlora rätten till öppet köp (så att det inte skulle gå att fuska). Det gällde så länge lagret av presentkort räckte.

Kön till detta var enorm...den slingrade sig genom hela köpcentret. Jonas och jag häpnade.

Det är helt ofattbart för oss hur man kan stå där och köa för detta? Om du handlat för 5000 kr (som var maxbeloppet) så hämtar du hem 250 spänn som presentkort....är det verkligen värt det? För 300 kr blir det 15 spänn...vad köper man för det?...Att förlora rätten till öppet köp dessutom? Jag spanade noga om jag såg dyra inköp i kön såsom slalomskidor, eller många kassar...Nope...inte något såg jag.

Jag såg en kö på tusen människor som borde få någon slags vård....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar