lördag 7 november 2015

Dessa monster...

Hu!...Den här rackaren låg död i vår källare...


En enorm och livsfarlig ekoxe tror jag...
Hanarna har ju gigantiska käkar, men jag tror det här är en hona (som saknar sådana)

En gång för några år sedan har jag mött en sådan här i en envig på liv och död.
Jag var så rädd att den borde kunnat välta mig med en blick om den bara hade brytt sig om mig.
Det gjorde den inte och jag hade tyvärr en sopborste och en fast övertygelse om att det var en kackerlacka som var på väg in i huset för att bosätta sig med sin familj.

Det tog en lång stund innan jag sansade mig och efter en google-titt så har jag sedan dess ångrat mig.
Att mörda sällsynta ekoxar är inte en hobby jag hade tänkt ägna mig åt men så dags att vara klok då.

Tyvärr för mig verkar de där sällsynta skitläskiga varelserna gilla att hänga vid vårt hus...jag brukar höra som en liten helikopter komma surrande och då springer jag in pipande av skräck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar